مرحباً بكم في منتدى الدكتورياسرعبدالله للتأصيل الإسلامي


إسلامـــــــي - تربـــــــــوي - تعليـــــــمي - إجتماعــــــي- تكنولوجـــــــي
 
البوابةالرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
شاطر | 
 

 كلمات عن الطفولة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: كلمات عن الطفولة   الأحد 1 يناير 2012 - 16:01

ما أجمل الطفولة تجد في ابتسامتهم البراءة وفي تعاملاتهم البساطة .. لا يحقدون ولا يحسدون وإن أصابهم مكروه لا يتذمرون ...

يعيشون يومهم بيومهم بل ساعتهم بساعته لا يأخذهم التفكير ولا التخطيط لغد ولا يفكرون كيف سيكون وماذا سيعملون ..

أحاسيسهم مرهفة واحاديثم مشوقة وتعاملاتهم محببة

إن أسأت إليهم اليوم في الغد ينسون وبكلمة تستطيع أن تمحو تلك الإساءة ذلك لان قلوبهم بيضاء لا تحمل على احد

وبتعاملك اللطيف معهم أعطوك كامل مشاعرهم حباً واحتراماً وتعلقاً

صفات نعم طفولية ولكنها جميلة ورائعة والأروع من ذلك أن تكون فينا نحن الكبار فنكتسب منهم فن التعامل ونأخذ منهم نقاء القلب وصفاء النفس

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
خالد السيد
نائب مدير
نائب مدير


عدد المساهمات: 5406
تاريخ التسجيل: 19/05/2010

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الإثنين 2 يناير 2012 - 23:51



بارك الله فيكِ ياآلاء


طبعاً كلامك صح هو فيه أجمل من الطفوله وأيام الطفوله


دي البراءة كلها ألم تسمعي المثل القائل الأطفال أحباب الله


وأؤيد كلامك أتمنى أن نأخذ من طفولتنا التلقائيه

وطيبة القلب والصفح الجميل

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://dryasser73islam.ahlamountada.com
طه محمد
مشرف
مشرف


عدد المساهمات: 2806
تاريخ التسجيل: 06/06/2010
العمر: 24

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأحد 15 يناير 2012 - 11:29

يااااااااااااه يا الاااااء رجعتيني لخمسة وتلاتين سنة ورا

هههههه

فعلا ايام الطفولة ايام لا تنسى وايام كلها صدق وبراءة وحب الناس بنية صافية

الوقتي تقريبا × حاجات كتيرة اتغيرت

ربنا يكرمك ويوفقك × كل حياتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الثلاثاء 24 يناير 2012 - 21:32

شكرا ليك استاذ خالد

شرفتنى بمرورك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الثلاثاء 24 يناير 2012 - 21:35

شكرا ليك استاذ طه وكويس انى رجعتك خمسة وتلاتين سنة بس مش اكتر

واكيد ايام الطفولة مش هتتنسى ابدا لانها احلى حاجة فى حياتنا مش كنا عارفين اى حاجة فى اى حاجة كنا عايزين نقلد ونكبر وبس وادينا قلدنا وكبرنا وعملنل كل اللى عاوزينه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طه محمد
مشرف
مشرف


عدد المساهمات: 2806
تاريخ التسجيل: 06/06/2010
العمر: 24

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 3:00

آلاء القرآن كتب:
شكرا ليك استاذ طه وكويس انى رجعتك خمسة وتلاتين سنة بس مش اكتر

واكيد ايام الطفولة مش هتتنسى ابدا لانها احلى حاجة فى حياتنا مش كنا عارفين اى حاجة فى اى حاجة كنا عايزين نقلد ونكبر وبس وادينا قلدنا وكبرنا وعملنل كل اللى عاوزينه

اها الحمد 35 سنة بسسسسس يا الااااء ما احنا خلااااص عجزنا بقالنا 22 سنة عايشين

Smile Smile Smile

اهوه الوقتي انتي اللي هتبقي القدوة يعني الصغيرين هم اللي هيتعلموا منك

الوقتي خلاااص بقا مفيش تقليد لاي شخص

هيبقى شخصيتك وحدك هي اللي تحكمك

ربنا يوفقك ويكرمك ويسعدك في كل حياتك يارب

وان شاء الله كدهوت نسمع عن الصحفية الاء او الباشمهندسة الاء او الدكتورة الاء

يارب ان شاء الله يوميها بقا هنتحايل عليكِ عشان تدخلي تكتبي ف المنتدىSmile

ربنا يوفقك دايما Smile
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 13:31

وانا ليا الشرف يومها انى ادخل واكتب فى المنتدى بس تدفعولى كام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طه محمد
مشرف
مشرف


عدد المساهمات: 2806
تاريخ التسجيل: 06/06/2010
العمر: 24

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 14:24

انا هبعتلك شيك فاضي واكتبي انتي الرقم اللي عاوزاه

وكمان يا ستي لو حبيتي تبقي معانا في مجلة نماء وعطاء هيبقى ليكي قلم كل اسبوع ومقال خاص بيكي في اي مجال تحبيه
ان شاء الله الوقتي المجلة بنعملها تصميم جديد

وهتنزل هناهو وكل الناس هتشارك فيها ان شاء الله

ها ايه رأيك تكتبي وليكي 100 جنية اسبوعيا بس بشرط تديني منهم 85 جنيه رشوة من تحت لتحت وبالباقي تجيبيلي ميريندا آبل احمر ولو ملقتيش هاتي اورانج عادي انا مش طماع
Smile Smile

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 14:33

لا والله انا الكلام ده مش ينفع معايا عشان انا اصلا مش بحب انواع ميرندا كلها انا بحب كولا وكولا غاليه شويه فانا هدى لحضرتك خمسة جنيه عشان مش ابقى بخيلة
انا مش بخيلة صح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طه محمد
مشرف
مشرف


عدد المساهمات: 2806
تاريخ التسجيل: 06/06/2010
العمر: 24

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 14:44

آلاء القرآن كتب:
لا والله انا الكلام ده مش ينفع معايا عشان انا اصلا مش بحب انواع ميرندا كلها انا بحب كولا وكولا غاليه شويه فانا هدى لحضرتك خمسة جنيه عشان مش ابقى بخيلة
انا مش بخيلة صح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

طيب بالله عليكي 5 جني تعمل ايه ف الزمن دوت

بليز خليها 3 ع الاقل نجيب كانز ومعاها اي بسكوت عجوة بنص جني

Smile Smile Smile

مااااااشي يا الاء

بس انتي مش قولتي انتي عاوزة تبقي ايه

صحفية ولا دكتورة ولا مهندسة

بس اوعي تقولي مُدرِّسة هههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 14:54

انا بجد نفسى ابقى دكتورة اطفال لانى بحب الاطفال جدا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 14:56

بس حضرتك مش رديت ع السؤال بردو انا بخيلة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طه محمد
مشرف
مشرف


عدد المساهمات: 2806
تاريخ التسجيل: 06/06/2010
العمر: 24

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 15:52

طيب انا هرد على سؤالك في حالة انتي لو رديتي على سؤالي

ان شاء الله في المستقبل بقا تبقي دكتورة اطفال بإذنك ربي

طيب نفترض بقا نفترض يعني افتراض بنتي نور جالها زكام في ودانها او مثلا صداع في صباع رجلها الصغير هتعالجيها ببلاش ولا بفلوس؟؟

جاوبي وانا اجاوبك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 17:18

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا طبعا يعنى طبعا ..........................................من غير فلوس معقول نور تيجى عندى واخد منها فلوس هى تجى بس وابقى شوف انا هعملها ايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أريج
المشرف المميز
المشرف المميز


عدد المساهمات: 5066
تاريخ التسجيل: 02/08/2010
العمر: 21

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الأربعاء 25 يناير 2012 - 17:21

موضوع جميل جدااا

بارك الله فيكى آلاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طه محمد
مشرف
مشرف


عدد المساهمات: 2806
تاريخ التسجيل: 06/06/2010
العمر: 24

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الخميس 26 يناير 2012 - 2:19

آلاء القرآن كتب:
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا طبعا يعنى طبعا ..........................................من غير فلوس معقول نور تيجى عندى واخد منها فلوس هى تجى بس وابقى شوف انا هعملها ايه

مااااااااااااااااااااااااااااااااشي يا دكتورة الاء

عموما انا بمجرد بس ما تيجي البنت نور هتلاقيني جتلك العيادة علطول Smile Smile

انما لو سافرت فرنسا يبقى معلش بقا هغلس وتفتحيلنا بردو عيادة هناك اوك؟؟

وميرسي على الكرم الجميل دوت يا دكتور Smile Smile
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الخميس 2 فبراير 2012 - 16:11

ماشى ان شاء الله ربنا يسهل بس اكيد يعنى بما انك حضرتك كريم للدرجادى انتى اللى هتفتحلى العياده اللى فى فرنسا مش كده برضو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الخميس 2 فبراير 2012 - 16:25

شكرا ليكى حبيبتى اريج شرفتينى بمرورك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
طه محمد
مشرف
مشرف


عدد المساهمات: 2806
تاريخ التسجيل: 06/06/2010
العمر: 24

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   الخميس 2 فبراير 2012 - 16:35

ماااااشي موااااااااااااااافق

بس فلوس الكشف اللي هتاخديه من الناس هيبقى النص بالنص

مااااشي Smile Smile

ربنا يارب يوفقك

ويكرمك في نتيجة امتحانات الترم الاول عشان نشرب ميريندا تفاح احمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لمار خالد
مشرف سابق
مشرف سابق


عدد المساهمات: 833
تاريخ التسجيل: 08/12/2010
العمر: 15

مُساهمةموضوع: رد: كلمات عن الطفولة   السبت 4 فبراير 2012 - 22:58

ع فكرة مين قال انى عاوزة عيادة فى فرنسا

ولو نجحت مش هجيب ميرندا هجيب 1كنز كولا اسود وتقسموه عليكو بس اوعو تفهمونى صح انا مش بخيلة ولا حاجة :D :D
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

كلمات عن الطفولة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

 مواضيع مماثلة

-
» ::: ::: كلمات معبرة عن واقع الحياه ::: :::
» برنامج لأظهار كلمات مرور الشبكات اللاسلكية
» كلمات لاتكتب بحروف إنما كتبت بالقـــــــلب

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 ::  :: -